Interaktive medier indstilling sy standarder for design

Interaktive reklamebureauer har fejer design award shows. Tidligere en konkurrence begrænset til illustration, fotografering og design agenturer, multi media design har modnet i en kunstart, som kan stå på egne.

Dove’s “kampagne for virkelige skønhed” var en af de mest prisbelønnede reklamekampagner i 2007. Oprindeligt tænkt som en web-kun interaktive spot, kampagnen slutter med at vinde både en 2006 Grand EFFIE Award som en MAA verdensomspændende Globe. Den oprindelige Dove kampagne video blev produceret i Toronto af Ogilvy og Mathers, som en strengt interaktive kampagne.Ikke desto mindre har kampagnen en traditionelle medier ros over hele verden.

Først for nylig begyndt traditionelle magasiner, herunder interaktive medier i deres konkurrencer. Brugskunst, en canadisk magasin dedikeret til visuel kommunikation, omfatter nu multimedie og interaktive projekter i dens designpriser. De seneste vindere inkluderer Toronto-baseredeHenderson bas, TAXI og andre velkendte firma med stærk interaktive praksis.

Mens der er mange grunde til hvorfor interaktive stigende popularitet i de traditionelle medier rige, er en af de vigtigste kilder til denne nyfundne accept linjerne sløring mellem traditionel og interaktivt design. Interaktivt design er begyndt at udvikle sig ud over computeren, ind i verdener af TV, radio, og udskrive.

Stigende sværhedsgrad af skelnen, som interaktive bevæger sig tættere på traditionelle medier, traditionelle medier også bevæger sig tættere til interactive. For eksempel, i Japan mange trykte annoncer indeholder små stregkoder, som kan læses med mobiltelefon-kameraer, som link reklamen til online-indhold. Det er heller ikke ualmindeligt at høre radio eller TV-annoncer som eneste formål er at drive seere til en web-adresse.

Som interaktive fortsætter med at udvikle linjer mellem “Hvad er interaktive” og “Hvad er traditionelle” vil fortsætte med at sløre. Bevæger sig fremad, er der en ting marketingfolk kan være sikker på: interaktiv reklame vedtagelse vil fortsat vokse og blive en væsentlig del af alle marketing-mix.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *